Griekenland augustus 21

2 september 2021 - Kos, Griekenland

Op 29 augustus mochten we eindelijk weer op vakantie na een hele lange pauze van reizen. Uit eindelijk is het Kos geworden.

29 Aug dag 1 : Om 6:05 stegen we op naar het heerlijk warme Kos waar we rond 1 uur smiddags aankwamen in ons hotel. Hier hebben we ons even lekker opgefrist en zijn hierna lekker aan het zwembad gaan liggen om bij te komen van de reis.

30 Aug dag 2: Na een lange nacht slaap zijn we aangeschoven bij het ontbijt, wat trouwens hier super geregeld is. Na ons lekkere ontbijt hebben we de bus gepakt richting Kos-Stad. De busrit duurde gelukkig niet lang en we waren dan al snel in Kos-Stad. Hier zag ik een leuk treintje dat ons door de stad zou vervoeren. We hebben 40 minuten lang mogen genieten van een heerlijk treinritje. Rond lunchtijd zijn we rustig weer richting het hotel gegaan voor de lunch. En natuurlijk zijn we na de lunch het zwembad in gedoken. 'S Avonds hebben we heerlijk aan het strand gelegen en naar de sterren gekeken.

31 Aug dag 3:  Vandaag stond er weer een mooie dag op de planning, om 10 uur stond er een buggy voor ons klaar waar we de hele dag gebruik van konden maken.  We hebben een heel groot deel van het eiland verkend en op super kleine wegen gereden die de bergen in gingen. Rond de middag zijn we richting het thermaal bad gereden, dit is een soort bad in de zee waar het water van een vulkaan in stroomt. Het kan hierin wel 40 graden worden! Wel ruikt het heel erg naar zwavel al merk je daar al snel niks meer van. Hier hebben we de rest van de middag doorgebracht. 'S Avonds weer even lekker aan het strand gelegen en genoten van de sterren.

1 Sept dag 4:  Vandaag hadden we de wekker vroeg gezet aangezien we optijd in Kos-Stad moesten zijn. Hier lag een boot te wachten waar we de rest van de dag op zouden doorbrengen. Om 9:45 werden wij verwacht. Toen we bij de haven aankwamen zagen we eerst wat andere boten die bewonderd moesten worden. Na een tijd zijn we rustig aan boord geklommen en was het tijd te vertrekken. Nou ik zou eerlijk zeggen, als ik van te voren had geweten dat de golven zo hoog waren geweest had ik deze tocht over geslagen..... Na 1,5 uur op de boot kwamen we aan op een klein strandje tussen de rotsen, hier werd de bbq aanstoken en konden we gaan snorkelen. Voor mij (Melissa) was het de eerste echte keer snorkelen en wat was dat gaaf met zo'n mooie locatie. Na een heerlijke bbq en een mooie tijd gesnorkeld te hebben was het tijd om door te varen, we kwamen uit bij een mooi eiland met een geweldig uitzicht. Hier hebben we lekker wat gedronken. Bas heeft nog even gezwommen. Hierna was het helaas tijd om weer richting de haven te varen  Gelukkig was de terugweg niet zo heftig en heb ik nog lekker kunnen genieten van het mooie uitzicht. Om 6 uur waren we weer terug in de haven. Hier hebben we de bus richting het hotel gepakt en de rest van de avond niks gedaan.

2 Sept dag 5: We hebben besloten om de komende dagen lekker aan het zwembad of strand te gaan liggen en verder niks te doen, misschien dat we nog een keertje een jetski huren maar voor nu gaan we nog even lekker genieten van dit heerlijke warme weer.

1. Cis:
    2 september 2021
    Superleuk om jullie te volgen! Lekker nog van genieten die laatste dagen. Niet te bruin terugkomen he, anders steek je zo af 🥰😘
  2. Nancy Scholten:
    2 september 2021
    Wat een super verslag, en fijn om te lezen dat jullie t zo naar je zin hebben. Geniet nog lekker een paar dagen.....
  3. Inge Beumkes:
    2 september 2021
    Super! Wat een heerlijk verhaal, en foto's! Nu lekker genieten van nog een paar dagen warmte!!
  4. Irma:
    2 september 2021
    Leuk dit reisverslag 😊😊 zoals iedereen al zegt, geniet er samen nog van de resterende tijd en kom gezond en uitgerust weer thuis 😘
  5. Denise Jansen:
    2 september 2021
    Wat leuk, geniet er nog lekker van😊 Heel veel plezier nog en alvast een veilige reis terug😘
  6. Debby Bruggemann:
    4 september 2021
    Lekker genieten en heel veel plezier 👍